ТОВАРОЗНАВСТВО ПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ

Зміст та дата проведення тематичної атестації


                                               ПОУРОЧНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

теоретичних і лабораторно-практичних занять
з предмету

«Товарознавство продовольчих товарів»

в групах підготовки інтегрованої професії
«Продавець продовольчих товарів (3-4розряд),
Контролер-касир (3-2 категорія)»
(Термін навчання – 1,5 роки)

№№
тем
№№
уро-ків
НАЗВА РОЗДІЛУ, ТЕМИ, ЦИКЛУ, УРОКУ
Кіль-кість годин
Дата занять, №№ груп


Продавець продовольчих товарів (3 розряд)





І курс, 1 семестр



1

Вступ. Загальні поняття товарознавства продовольчих товарів. Кодування товарів
2



1
Предмет "Товарознавство продовольчих товарів" і його завдання.
Вплив знань товарознавства на рівень професійної майстерності продавця.
1



2
Поняття про класифікацію, асортимент, кодування продовольчих товарів.
1


2

Хімічний склад харчових продуктів, споживна  цінність
4



3
Поняття про хімічний склад харчових продуктів.
1



4-5
Основні органічні і неорганічні речовини, їх види, вміст у продуктах харчування, значення для організму людини.
1



6
Харчова цінність, засвоєння та калорійність харчових продуктів, залежність харчової цінності від хімічного складу.
1


3

Поняття про якість продовольчих товарів. Стандартизація товарів
2



7
Поняття про стандартизацію товарів, її значення, види та категорії стандартів, особливості будови стандартів. Поняття про якість.
Головні показники якості продовольчих товарів.
1



8
Методи оцінки якості.
Відповідальність  підприємств за випуск і продаж  недоброякісних товарів.
1


4

Свіжі та перероблені овочі і плоди, гриби
10



9
Вегетативні і плодові овочі
1



10
Насіннячкові плоди, кісткові плоди, ягоди
1



11
Субтропічні, тропічні плоди, горіхи
1



12-13
 Перероблені овочі і плоди, гриби
2



14-15
Відмінні ознаки, господарчо-ботанічні та помологічні сорти, асортимент, терміни зберігання, основні види сировини
2



16
Маркування свіжих та перероблених овочів та плодів, поради покупцям
1



17-18
Лабораторно-практичне заняття:
Розпізнавання видів свіжих та перероблених овочів та плодів, грибів, перевірка термінів зберігання цих товарів.
2


5

Бакалійні товари
18



19-20
Крупи. Класифікація, види, відмінні ознаки, асортимент, поради покупцям, терміни зберігання
2



21
Борошно. Класифікація, види, відмінні ознаки, асортимент, поради покупцям, терміни зберігання
1



22-23
Макаронні вироби. Класифікація, види, відмінні ознаки, асортимент, поради покупцям, терміни зберігання
2



24
Харчові концентрати.Класифікація, види, відмінні ознаки, асортимент, поради покупцям, терміни зберігання
1



25-26
Цукор, мед, крохмаль Класифікація, види, відмінні ознаки, асортимент, поради покупцям, терміни зберігання
2



27-28
Чай, кава. Класифікація, види, відмінні ознаки, асортимент, поради покупцям, терміни зберігання
2



29-30
Прянощі, приправи Класифікація, види, відмінні ознаки, асортимент, поради покупцям, терміни зберігання
2



31-32
Маркування бакалійних товарів
2



33-34
Лабораторно-практичні заняття:
 Розпізнавання видів, асортименту, відмінних ознак.
2



35-36
Лабораторно-практичні заняття:
 Перевірка термінів зберігання товарів.
2


6

Хліб та хлібобулочні вироби
6



37
Хліб з пшеничного, житнього борошна та їх суміші. Їх споживча цінність, сировина для виробництва, класифікація, види, асортимент, відмінні ознаки, поради покупцям, терміни зберігання
1



38
Булочні, бубликові вироби Їх споживча цінність, сировина для виробництва, класифікація, види, асортимент, відмінні ознаки, поради покупцям, терміни зберігання
1



39
Сухарні вироби, соломка, хлібні палички Їх споживча цінність, сировина для виробництва, класифікація, види, асортимент, відмінні ознаки, поради покупцям, терміни зберігання
1



40
Маркування хлібобулочних виробів
1



41-42
Лабораторно-практичні заняття: Розпізнавання видів, асортименту хліба та хлібобулочних виробів, вивчення маркування товару.
2


7

Кондитерські вироби
14



43
Фруктово-ягідні  кондитерські вироби. Їх споживна цінність, сировина для виробництва, класифікація, види, асортимент, поради покупцям, терміни зберігання
1



44
Карамель. Їх споживна цінність, сировина для виробництва, класифікація, види, асортимент, поради покупцям, терміни зберігання
1



45
Какао-порошок, шоколад. Їх споживна цінність, сировина для виробництва, класифікація, види, асортимент, поради покупцям, терміни зберігання
1



46
Цукерки. Їх споживна цінність, сировина для виробництва, класифікація, види, асортимент, поради покупцям, терміни зберігання
1



47
Ірис, драже. Їх споживна цінність, сировина для виробництва, класифікація, види, асортимент, поради покупцям, терміни зберігання
1



48
Печиво, пряники. Їх споживна цінність, сировина для виробництва, класифікація, види, асортимент, поради покупцям, терміни зберігання
1



49
Вафлі, торти, тістечка . Їх споживна цінність, сировина для виробництва, класифікація, види, асортимент, поради покупцям, терміни зберігання
1



50
Халва, східні солодощі. Їх споживна цінність, сировина для виробництва, класифікація, види, асортимент, поради покупцям, терміни зберігання
1



51-52
Маркування кондитерських виробів
2



53-54
Лабораторно-практичні заняття:
 Розпізнавання видів, асортименту, пакування
2



55-56
Лабораторно-практичні заняття:
Маркування кондитерських товарів, перевірка термінів зберігання товарів.
2


8

М’ясо та м’ясні гастрономічні товари
18



57-58
М’ясо забійних тварин, його споживна цінність, хімічний склад, тканини м’яса
2



59-60
Класифікація, асортимент, види, відмінні ознаки, категорії вгодованості
2



61-62
Сортовий розруб туш, кулінарне призначення відрубів
2



63-64
Клеймування м’яса, поради покупцям, терміни зберігання.
2



65
М’ясні субпродукти, м’ясні напівфабрикати.
1



66
Бита домашня птиця.
1



67-68
М’ясні гастрономічні товари, сировина для виробництва, споживна цінність.
2



69
Класифікація, види, відмінні ознаки, асортимент, терміни зберігання.
1



70
Маркування м’ясних гастрономічних товарів.
1



71-72
Лабораторно-практичні заняття:
Розпізнавання видів м’яса забійних тварин, битої домашньої птиці, м’ясних субпродуктів, напівфабрикатів.
2



73-74
Лабораторно-практичні заняття:
Сортовий розруб туш, розпізнавання видів м’ясних гастрономічних товарів, перевірка термінів зберігання товарів.
2


9

Молоко і молочні гастрономічні товари
14



75-76
Молоко, вершки
2



77
Морозиво
1



78-79
Молочні консерви
2



80-81
Кисломолочні продукти
2



82-83
Cири
2



84
Маркування молочних гастрономічних товарів
1



85-86
Лабораторно-практичі заняття:
Розпізнавання видів молока, перевірка термінів зберігання товарів.
2



87-88
Розпізнавання видів молочних гастрономічних товарів, перевірка термінів зберігання товарів.
2


10

Харчові жири
4



89
Рослинна олія, коров’яче масло
1



90
Маргарин
1



91
Тваринні топлені та кулінарні жири
1



92
Маркування харчових жирів, поради покупцям
1


11

Яйця і яєчні товари
2



93
Яйця курячі
1



94
Яєчний порошок, меланж. маркування яєць та яєчних товарів, поради покупцям
1


12

Риба і рибні гастрономічні товари
10



95
Риба жива
1



96
Охолоджена, морожена риба
1



97
Солона, в’ялена
1



98
Копчена риба
1



99
Баликові вироби з риби
1



100
Нерибні морепродукти, ікра рибна
1



101
Рибні консерви і пресерви
1



102
Маркування рибних гастрономічних товарів, поради покупцям.
1



103-104
Лабораторно-практичне заняття:
Ознайомлення з асортиментом риби та рибних товарів, перевірка термінів зберігання цих товарів.
2


13

Безалкогольні, слабоалкогольні напої
8



105
Мінеральні води
1



106
Соки
1



107
Сиропи, екстракти
1



108
Газовані безалкогольні напої, квас
1



109
Купажовані напої,
1



110
Пиво
1



111-112
Маркування безалкогольних та  слабоалкогольних напоїв.
2




Всього годин 3розряд:
112




Продавець продовольчих товарів (4 розряд)



1

Органолептична оцінка якості товарів
2



1-2
Органолептична оцінка якості товарів під час надходження їх в магазин у відповідності до вимог стандартів, ознаки доброякісності та поняття про фальсифікацію товарів.
2








2

Бакалійні товари
2



3-4
Лабораторно-практична робота:
Оцінка якості бакалійних товарів відповідно до вимог стандартів за органолептичними показниками, перевірка термінів зберігання даних товарів.
2


3

Хліб та хлібобулочні вироби
2



5-6
Лабораторно-практична робота:
Оцінка якості хліба та хлібобулочних виробів відповідно до вимог стандартів за органолептичними показниками, перевірка вивчення маркування товарів
2


4

Кондитерські вироби

2



7-8
Лабораторно-практична робота:
Оцінка якості кондитерських товарів за органолептичними показниками відповідно до вимог стандартів, вивчення маркування товарів.
2


5

М’ясо та м’ясні гастрономічні товари

2



9-10
Лабораторно-практична робота:
Оцінка якості молочних товарів за органолептичними показниками відповідно до вимог стандартів, вивчення маркування товарів
2


6

Молоко і молочні гастрономічні товари
2



11-12
Лабораторно-практична робота:
Оцінка якості молочних товарів за органолептичними показниками відповідно до вимог стандартів, вивчення маркування товарів.
2


7

Харчові жири

2



13-14
Лабораторно-практична робота:
Оцінка якості харчових жирів за органолептичними показниками відповідно до вимог стандартів, вивчення маркування даних товарів.



8

Яйця і яєчні товари
2



15-16
Лабораторно-практична робот:
Оцінка якості яєць і яєчних товарів за органолептичними показниками відповідно до вимог стандартів, вивчення маркування цих товарів.
2


9

Риба та рибні гастрономічні товари
2



17-18
Лабораторно-практична робота:
Оцінка якості риби і рибних товарів за органолептичними показниками відповідно до вимог стандартів, вивчення маркування цих товарів
2


10

Свіжі та перероблені овочі, плоди, гриби

2



19-20
Лабораторно-практична робота:
Оцінка якості бакалійних товарів за органолептичними показниками відповідно до вимог стандартів, вивчення маркування даних товарів
2


11

Алкогольні напої
3



21
Горілка, лікеро-горілчані вироби
1



22
Повторення
1



23
Директорська контрольна
1



24
Підсумковий урок за 1 семестр
1




Всього за семестр 
136



25
Виноградні вина, коньяк, плодово-ягідні вина.
1



26
Вплив алкоголю на організм людини. Органолептичні показники якості, пакування, маркування, дослідження якості за органолептичними показниками.
1


12

Тютюн і тютюнові вироби
2



27-28
Вплив тютюнових виробів на організм людини. Сировина для виробництва, класифікація, види, відмінні ознаки. Органолептичні показники якості, пакування, маркування.
2




Всього годин 4розряд:
28




Всього годин на предмет:
140


Критерії кваліфікаційної атестації випускників
Професія – Продавець продовольчих товарів
Рівень кваліфікації: 3 розряд
Бали

Знає

Ба-ли

Уміє

1

Учень (слухач) має незначні знання, повязані з асортиментом товарів та правилами з охорони праці. Знання учня потребують структурованої підтримки.

1

Учень (слухач) має незначні базові навички з розпізнавання асортименту, здатний виконувати прості завдання: перебирати і протирати товари, отримувати і готувати пакувальний матеріал, прибирати нереалізовані товари і тару з дотриманням правил з охорони праці. Навички учня потребують структурованої підтримки. Без присвоєння кваліфікації.

2

Учень (слухач) має  загальні знання, повязані з асортиментом товарів та правилами з охорони праці, класифікацією товарів, організацією окремих операцій торгово-технологічного процесу. Знання учня потребують структурованої підтримки.
2

Учень (слухач) має загальні навички з розпізнавання асортименту з урахуванням ознак класифікації, здатний виконувати прості завдання: надавати товарам товарного вигляду, отримувати і готувати пакувальний матеріал, прибирати нереалізовані товари і тару  з дотриманням правил з охорони праці і організації робочого місця продавця. Навички учня потребують структурованої підтримки. Без присвоєння кваліфікації.

3

Учень (слухач) має базові загальні знання, повязані з асортиментом товарів та правилами з охорони праці, класифікацією товарів, організацією окремих операцій торгово-технологічного процесу. Знання учня потребують структурованої підтримки.
3

Учень (слухач) має базові навички повязані з розпізнаванням асортименту з урахуванням ознак класифікації, здатний виконувати прості завдання: надавати товарам товарного вигляду, перевіряти терміни придатності товарів, отримувати і готувати пакувальний матеріал, прибирати нереалізовані товари і тару з дотриманням правил з охорони праці і організації робочого місця продавця. Здатний підраховувати незначну кількість одиниць товару. Навички учня потребують структурованої підтримки. Без присвоєння кваліфікації.

4

Учень (слухач) має обмежений обсяг знань з асортименту товарів, класифікації товарів, споживних властивостей., основних операцій торгово-технологічного процесу (приймання, підготовка, продаж). Несе часткову відповідальність за своє навчання, знання потребують подальшого вдосконалення через досвід роботи, але застосовує навички під керівництвом у контрольованому середовищі.
4

Учень (слухач) має обмежений обсяг навичок, пов’язаний з розпізнаванням асортименту з урахуванням ознак класифікації, здатний виконувати прості завдання: надавати товарам товарного вигляду, перевіряти терміни придатності товарів, приймати товари по кількості, отримувати і готувати пакувальний матеріал, прибирати нереалізовані товари і тару з дотриманням правил з охорони праці і організації робочого місця продавця, здатний виконувати завдання з підготовки робочого місця продавця та товарів до продажу. Застосовує навички під керівництвом у контрольованому середовищі.

5

Учень (слухач) має обмежений обсяг знань з більш широким відтворенням асортименту, класифікації товарів, споживних властивостей, основних операцій торгово-технологічного процесу і основних видів торговельного обладнання. Несе часткову відповідальність за своє навчання, знання потребують подальшого вдосконалення через досвід роботи, але застосовує навички під керівництвом у контрольованому середовищі.

5

Учень (слухач) має обмежений обсяг навичок, пов’язаний з розпізнаванням асортименту з урахуванням ознак класифікації, здатний виконувати прості завдання: надавати товарам товарного вигляду, перевіряти терміни придатності товарів, приймати товари по кількості, приймати товари по якості, отримувати і готувати пакувальний матеріал, прибирати нереалізовані товари і тару з дотриманням правил з охорони праці і організації робочого місця продавця, здатний виконувати завдання з підготовки робочого місця продавця та товарів до продажу, дотриманням правил експлуатації окремих видів торговельного обладнання (вагове, РРО) Застосовує навички під керівництвом у контрольованому середовищі.

6

Учень (слухач) має обмежений обсяг знань, пов’язаний з асортиментом, класифікацією, якісною характеристикою окремих груп товарів, ознаками браку товарів та тари. Знає операції торгово-технологічного процесу (підготовка робочого місця, товарів до продажу, продаж товарів: окремі елементи процесу обслуговування), основні види та правилами експлуатації торговельного обладнання. Несе часткову відповідальність за своє навчання, знання потребують подальшого вдосконалення через досвід роботи, але застосовує навички під керівництвом у контрольованому середовищі.

6

Учень (слухач) має обмежений обсяг навичок з основних конкретних операцій, що повязані з продажем товарів, підготовкою робочого місця, перевіркою справності торгово-технологічного обладнання, підготовкою РРО до роботи, розміщенням товарів в торговельному залі. Застосовує навички з продажу товарів (зважування) під керівництвом у контрольованому середовищі.

7

Учень (слухач) має широкі загальні знання, пов’язані з відмінними особливостями асортименту, споживними властивостями товарів, сировиною, умовами та термінами зберігання окремих груп товарів, принципами розміщенням та викладки товарів, основними видами торговельного обладнання, правилами підготовки і його експлуатації, елементами процесу обслуговування покупців, відповідає за своє навчання.

7

Учень (слухач) має конкретні практичні навички з розпізнавання асортименту, надання консультації з окремих питань призначення властивостей. Виконує самостійно завдання з підготовки товарів до продажу, враховуючи товарне сусідство та зручність в роботі. Здатний виконувати навички під керівництвом з питань надання консультації покупцям з термінів придатності упаковки товарів, проведення розрахунків з покупцями. Має обмежений досвід практики з обслуговування покупців.

8

Учень (слухач) має широкі базові знання, пов’язані з правилами продажу та обміну товарів, правилами торговельного обслуговування населення. Учень має конкретні базові знання, пов’язані з відмінними особливостями асортименту, споживними властивостями товарів, сировиною, умовами та термінами зберігання окремих груп товарів, принципами розміщенням та викладки товарів, основними видами торговельного обладнання, правилами підготовки і його експлуатації, елементами процесу обслуговування покупців, відповідає за своє  навчання.

8

Учень (слухач) має конкретні практичні навички з питань: надання консультації покупцям з призначення, підготовки товарів до продажу; окремих елементів процесу продажів товарів та обслуговування покупців. Здатний виконувати завдання під керівництвом, пов’язані з обміном товарів, читанням штрих-кодів, проведенням розрахункових операцій через РРО та виконання заключних операцій, має обмежений досвід практики в обслуговуванні покупців та продажу товарів.

9

Учень (слухач) має широкі загальні знання, пов’язані з асортиментом всіх груп товарів та їх виробниками, правилами користування виробничим інвентарем, інструментом в торгово-технологічному процесі, 

правилами продажу та обміну товарів, правилами торговельного обслуговування населення. Учень має конкретні базові знання, пов’язані з відмінними особливостями асортименту, споживними властивостями товарів, сировиною, умовами та термінами зберігання окремих груп товарів, принципами розміщення та викладки товарів, основними видами торговельного обладнання, правилами підготовки і його експлуатації, елементами процесу обслуговування покупців, відповідає за своє  навчання.
9

Учень (слухач) має конкретні практичні навички та самостійно виконує: всі операції з підготовки робочого місця та товарів до продажу, обслуговування покупців з урахуванням всіх елементів та правил  продажу та обміну товарів, перевірки сортності товарів. Здатний виконувати завдання під керівництвом ,пов’язані з розміщенням товарів з урахуванням частоти попиту, проведенням заключних операцій, визначення результатів роботи за день, оформленням прилавкових вітрин, підготовкою товарів до інвентаризації.

10

Учень (слухач) має значні  конкретні теоретичні знання з основ товарознавства, організації торгівлі. Знає правила продажу, обміну, торговельного обслуговування покупців. Учень має широкі загальні знання, пов’язані з асортиментом всіх груп товарів та їх виробниками, правилами користування виробничим інвентарем, інструментом в торгово-технологічному процесі, 

правилами продажу та обміну товарів, правилами торговельного обслуговування населення. Учень має конкретні базові знання, пов’язані з відмінними особливостями асортименту, споживними властивостями товарів, сировиною, умовами та термінами зберігання окремих груп товарів, принципами розміщенням та викладки товарів, основними видами торговельного обладнання, правилами підготовки і його експлуатації, елементами процесу обслуговування покупців, відповідає за своє  навчання. Має здатність застосовувати спеціальні знання з основ бухгалтерського обліку, здатен до самокерування при навчанні.
10
Учень (слухач) має конкретні практичні навички з виконання операцій торгово-технологічного процесу, які передбачені вимогами кваліфікаційної характеристики. Вирішує прості проблемні ситуації самостійно, а складні – під контролем.
11

Учень (слухач) має значні конкретні  теоретичні знання  Учень має значні  конкретні теоретичні знання з основ товарознавства, організації торгівлі. Знає правила продажу, обміну, торговельного обслуговування покупців. Учень має широкі загальні знання, пов’язані з асортиментом всіх груп товарів та їх виробниками, правилами користування виробничим інвентарем, інструментом в торгово-технологічному процесі, 

правилами продажу та обміну товарів, правилами торговельного обслуговування населення. Учень має конкретні базові знання, пов’язані з відмінними особливостями асортименту, споживними властивостями товарів, сировиною, умовами та термінами зберігання окремих груп товарів, принципами розміщенням та викладки товарів, основними видами торговельного обладнання, правилами підготовки і його експлуатації, елементами процесу обслуговування покупців, відповідає за своє  навчання. Має здатність застосовувати спеціальні знання з основ бухгалтерського обліку. Здатен до самокерування при навчанні, самостійно, компетентно вирішує проблеми. Оцінює та використовує отриману інформацію.
11

Учень (слухач) має конкретні практичні навички з виконання операцій торгово-технологічного процесу, які передбачені вимогами кваліфікаційної характеристики. Вирішує прості проблемні ситуації самостійно, виявляє пізнавальний інтерес. Здатний до самокерування.
12

Учень случач має значні  конкретні теоретичні знання з основ товарознавства, організації торгівлі. Знає правила продажу, обміну, торговельного обслуговування покупців. Учень має широкі загальні знання, пов’язані з асортиментом всіх груп товарів та їх виробниками, правилами користування виробничим інвентарем, інструментом в торгово-технологічному процесі, 

правилами продажу та обміну товарів, правилами торговельного обслуговування населення. Учень має конкретні базові знання, пов’язані з відмінними особливостями асортименту, споживними властивостями товарів, сировиною, умовами та термінами зберігання окремих груп товарів, принципами розміщенням та викладки товарів, основними видами торговельного обладнання, правилами підготовки і його експлуатації, елементами процесу обслуговування покупців, відповідає за своє  навчання. Має здатність застосовувати спеціальні знання з основ бухгалтерського обліку. Здатен до самокерування при навчанні, самостійно, компетентно вирішує проблеми. Оцінює та використовує отриману інформацію. Виявляє пізнавально-творчий інтерес.
12

Учень (слухач) має конкретні практичні навички з виконання операцій торгово-технологічного процесу, які передбачені вимогами кваліфікаційної характеристики. Вирішує прості проблемні ситуації самостійно, виявляє пізнавальний інтерес. Здатний до самокерування в практичній роботі, в простих та виняткових ситуаціях. Усвідомлено та самостійно виконує всі операції.



Критерії кваліфікаційної атестації випускників 
Професія – Продавець продовольчих товарів
Кваліфікації – 4 розряд
Ба-ли

Знає

Бали

Уміє

1

Учень (слухач) має незначні знання, пов’язані з органолептичними методами визначення якості продуктів. Потребує структурованої підтримки
1

Учень (слухач) має незначні  практичні навички, здатний виконувати прості завдання стосовно підбору асортименту товарів за групами під прямим керівництвом у структурованому середовищі. Без присвоєння кваліфікації.
2

Учень (слухач) має загальні знання, пов’язані з органолептичними методами визначення якості продуктів, ознаками сортності товарів. Потребує структурованої підтримки.
2

Учень (слухач) має загальні практичні навички і здатний виконувати прості завдання стосовно підбору асортименту товарів за групами, розміщенням товарів на робочому місці продавця під прямим керівництвом у структурованому середовищі. Без присвоєння кваліфікації.
3

Учень (слухач) має базові знання, пов’язані з органолептичними методами визначення якості продуктів, ознаками сортності товарів, деякими показниками якості продуктів. Потребує структурованої підтримки.
3

Учень (слухач) має базові практичні навички і здатний виконувати прості завдання стосовно підбору асортименту товарів за групами, розміщенням товарів на робочому місці продавця, розпізнаванням первинних документів з приймання товарів. Застосовує навички під прямим керівництвом у структурованому середовищі.
Без присвоєння кваліфікації.
4

Учень (слухач) має обмежений обсяг знань, пов’язаний з органолептичними методами визначення якості продуктів, ознаками сортності товарів, деякими показниками якості продуктів, правилами підготовки товарів до продажу. Несе часткову відповідальність за своє навчання. Знання потребують подальшого удосконалення через  досвід роботи.
4

Учень (слухач) має обмежений обсяг практичних навичок, а саме підбір асортименту товарів за групами, розміщення товарів на робочому місці продавця, розпізнавання первинних документів з приймання товарів, повідомленням відповідальних осіб про надходження товарів, що не відповідають маркуванню. Застосовує навички під керівництвом у контрольованому середовищі. Кваліфікація присвоюється
5

Учень (слухач) має обмежений обсяг знань з більш широким відтворенням, пов’язаний з органолептичними методами визначення якості продуктів, ознаками сортності товарів, деякими показниками якості продуктів. Несе часткову відповідальність за своє навчання. Знання з правил підготовки товарів до продажу, способів пакування товарів  потребують подальшого удосконалення через  досвід роботи.
5

Учень (слухач) має обмежений обсяг практичних навичок, а саме підбір асортименту товарів за групами, розміщення товарів на робочому місці продавця, розпізнавання первинних документів з приймання товарів, повідомленням відповідальних осіб про надходження товарів, що не відповідають маркуванню. Додатково знає питання, повязані з вилученням нестандартних, деформованих, забруднених товарів. Застосовує навички під керівництвом у контрольованому середовищі Кваліфікація присвоюється.
6

Учень (слухач) має обмежений обсяг знань, пов’язаний з органолептичними методами визначення якості продуктів, ознаками сортності товарів, деякими показниками якості продуктів, правилами підготовки товарів до продажу, способами пакування товарів, додатково знає порядок та способи маркування товарів внутрішніми штриховими кодами. Несе часткову відповідальність за своє навчання. Знання потребують подальшого удосконалення через  досвід роботи.
6

Учень (слухач) має обмежений обсяг практичних навичок, а саме підбір асортименту товарів за групами, розміщення товарів на робочому місці продавця, розпізнавання первинних документів з приймання товарів, повідомлення відповідальних осіб про надходження товарів, що не відповідають маркуванню, вилучення нестандартних, деформованих, забруднених товарів. Застосовує навички оформлення цінників на товари в торговому залі під керівництвом у контрольованому середовищі. Кваліфікація присвоюється.
7

Учень (слухач) має широкі загальні знання, пов’язані  з органолептичними методами визначення якості продуктів, ознаками сортності товарів, деякими показниками якості продуктів, правилами підготовки товарів до продажу, способами пакування товарів, порядком та способами маркування товарів внутрішніми штриховими кодами, правилами зберігання товарів і термінами їх реалізації. Відповідає за власне навчання, має обмежений досвід навчання з приймання товарів.
7

Учень (слухач) має конкретні практичні навички, а саме підбір товарів за групами, розміщення товарів на робочому місці продавця, первинних документів з приймання товарів, повідомлення відповідальних осіб про надходження товарів, що не відповідають маркуванню, вилучення нестандартних, деформованих, забруднених товарів, оформлення цінників на товари в торговому залі. Здатний виконувати завдання, повязані з консультацією покупців про ціну, смакові якості, кулінарне призначення і харчову цінність товарів під прямим керівництвом.
8

Учень (слухач) має широкі базові знання, пов’язані з органолептичними методами визначення якості продуктів, ознаками сортності товарів, деякими показниками якості продуктів, правилами підготовки товарів до продажу, способами пакування товарів, порядком та способами маркування товарів внутрішніми штриховими кодами. Додатково  має знання, повязані з   правилами зберігання товарів і термінами їх реалізації, принципами розміщення, викладки товарів, оформленням прилавкових та внутрішньомагазинних вітрин. Відповідає за власне навчання, має обмежений досвід навчання з термінів зберігання товарів.
8

Учень (слухач) має обмежений обсяг практичних навичок, а саме підбір асортименту товарів за групами, розміщення товарів на робочому місці продавця, розпізнавання первинних документів з приймання товарів, повідомлення відповідальних осіб про надходження товарів, що не відповідають маркуванню, вилучення нестандартних, деформованих, забруднених товарів, оформленням цінників на товари в торговому залі, консультацією покупців про ціну, смакові якості, кулінарне призначення і харчову цінність товарів. Здатний виконувати завдання, повязані з прийманням товарів, контролем своєчасного поповнення робочого запасу під керівництвом. Має обмежений досвід практики в роботі з окремими видами торгово-технологічного обладнання.
9

Учень (слухач) має широкі загальні знання, пов’язані  з органолептичними методами визначення якості продуктів, ознаками сортності товарів, деякими показниками якості продуктів, правилами підготовки товарів до продажу, способами пакування товарів, порядком та способами маркування товарів внутрішніми штриховими кодами, правилами зберігання товарів і термінами їх реалізації. Додатково має знання, повязані з принципами розміщення, викладки товарів, оформленням прилавкових та внутрішньомагазинних вітрин, порядком таврування засобів міри та ваги, правилами і нормами охорони праці. Відповідає за власне навчання, має обмежений досвід навчання з правил експлуатації відповідних видів торгово-технологічного обладнання РРО.
9

Учень (слухач) має конкретні практичні навички, а саме підбір асортименту товарів за групами, розміщення товарів на робочому місці продавця, розпізнавання первинних документів з приймання товарів, повідомлення відповідальних осіб про надходження товарів, що не відповідають маркуванню, вилученням нестандартних, деформованих, забруднених товарів, оформлення цінників на товари в торговому залі, консультацією покупців про ціну, смакові якості, кулінарне призначення і харчову цінність товарів, приймання товарів. Здатний виконувати під керівництвом завдання, повязані з контролем, своєчасним поповненням робочого запасу, контролем за строками реалізації продуктів, що швидко і надто швидко псуються. Має обмежений досвід практики у конкретному аспекті роботи.
.
10

Учень (слухач) має значні конкретні знання, пов’язані з органолептичними методами визначення якості продуктів, ознаками сортності товарів, деякими показниками якості продуктів, правилами підготовки товарів до продажу, способами пакування товарів, порядком та способами маркування товарів внутрішніми штриховими кодами, правилами зберігання товарів і термінами їх реалізації, принципами розміщення, викладки товарів, оформленням прилавкових та внутрішньомагазинних вітрин, порядком таврування засобів міри та ваги, правилами і нормами охорони праці, правилами експлуатації торгово-технологічного обладнання, основними постачальниками товарів. Здатний застосовувати спеціальні знання та здатний до самокерування під час навчання.
10

Учень (слухач) має конкретні практичні навички, а саме підбір асортименту товарів за групами, розміщення товарів на робочому місці продавця, розпізнавання первинних документів з приймання товарів, повідомлення відповідальних осіб про надходження товарів, що не відповідають маркуванню, вилучення нестандартних, деформованих, забруднених товарів, оформлення цінників на товари в торговому залі, консультацією покупців про ціну, смакові якості, кулінарне призначення і харчову цінність товарів, приймання товарів, контролем своєчасного поповнення робочого запасу, контролем за строками реалізації продуктів, що швидко і надто швидко псуються, оформлення прилавкових та внутрішньомагазинних вітрин. Визначається здатністю застосовувати спеціальні знання і вирішувати проблеми незалежно. Здатен до самокерування, може вирішувати самостійно прості ситуації.
11

Учень (слухач) має значні конкретні знання пов’язані з органолептичними методами визначення якості продуктів, ознаками сортності товарів, деякими показниками якості продуктів, правилами підготовки товарів до продажу, способами пакування товарів, порядком та способами маркування товарів внутрішніми штриховими кодами, правилами зберігання товарів і термінами їх реалізації, принципами розміщення, викладки товарів, оформленням прилавкових та внутрішньомагазинних вітрин, порядком таврування засобів міри та ваги, правилами і нормами охорони праці, правилами експлуатації торгово-технологічного обладнання, реєстраторіврозрахункових операцій, ваговимірювальних приладів, їх призначення та використанням в торгово-технологічному процесі, основними постачальниками товарів. Здатний застосовувати спеціальні знання. Здатний до самокерування під час навчання.
11

Учень (слухач) має значні конкретні практичні навички, а саме: підбір асортименту товарів за групами, розміщення товарів на робочому місці продавця, розпізнаванням первинних документів з приймання товарів, повідомлення відповідальних осіб про надходження товарів, що не відповідають маркуванню, вилучення нестандартних, деформованих, забруднених товарів, оформлення цінників на товари в торговому залі, консультацією покупців про ціну, смакові якості, кулінарне призначення і харчову цінність товарів, прийманням товарів, контролем, своєчасним поповнення робочого запасу, контролем за строками реалізації продуктів, що швидко і надто швидко псуються, оформленням прилавкових та внутрішньомагазинних вітрин, складання і оформлення подарункових і святкових наборів, вивченням попиту покупців, складанням товарних звітів. Здатний застосовувати комп’ютерні технології. Визначається здатністю застосовувати спеціальні знання і вирішувати проблеми незалежно. Здатний до самокерування і прийнаття самостійних рішеннь у простих ситуаціях.
12

Учень (слухач) має значні конкретні знання, пов’язані з органолептичними методами визначення якості продуктів, ознаками сортності товарів, деякими показниками якості продуктів, правилами підготовки товарів до продажу, способами пакування товарів, порядком та способами маркування товарів внутрішніми штриховими кодами, правилами зберігання товарів і термінами їх реалізації, принципами розміщення, викладки товарів, оформленням прилавкових та внутрішньомагазинних вітрин, порядком таврування засобів міри та ваги, правилами і нормами охорони праці, правилами експлуатації торгово-технологічного обладнання, реєстраторіврозрахункових операцій, ваговимірювальних приладів, їх призначеннямм та використанням в торгово-технологічному процесі, основними постачальниками товарів. Додатково знає основи торгового менеджменту. Знає комп’ютерну техніку. Здатний застосовувати спеціальні знання. Здатний до самокерування під час навчання.
12

Учень (слухач) має значні конкретні практичні навички, а саме підбір асортименту товарів за групами, розміщення товарів на робочому місці продавця, розпізнавання первинних документів з приймання товарів, повідомлення відповідальних осіб про надходження товарів, що не відповідають маркуванню, вилучення нестандартних, деформованих, забруднених товарів, оформлення цінників на товари в торговому залі, консультацією покупців про ціну, смакові якості, кулінарне призначення і харчову цінність товарів, приймання товарів, контролем, своєчасним поповненням робочого запасу, контролем за строками реалізації продуктів, що швидко і надто швидко псуються, оформленням прилавкових та внутрішньомагазинних вітрин, складанням і оформленням подарункових і святкових наборів, вивченням попиту покупців, складанням товарних звітів, всіма етапами торгово-технологічного процесу, проведенням інвентаризації товарів, пропонує взаємозамінні і нові товари, а також товари супутнього попиту. Здатний застосовувати комп’ютерні технології. Визначається здатністю застосовувати спеціальні знання і вирішувати проблеми незалежно. Здатен до самокерування і приймання самостійних рішень у практичній роботі як у простих, так і виняткових ситуаціях.



Немає коментарів:

Дописати коментар